Drobničky v listopadu 2017

Jak se bojuje o moc v „Luganské lidové republice“

Situace ve dvou státních novotvarech, které byly vytvořeny za ruské asistence v roce 2014 a bez Ruska by nebyly schopny přežívat, zůstává od té doby těžko přehledná. Jisté je, že tyto útvary, žijící z pozdně sovětských až postsovětských iluzí, očekávání většiny svých původních vyznavačů nesplnily. Jiné je to v případě těch, kdo z „republik“ tyjí.

Od prvního k „druhému prvnímu“ ukrajinskému kosmonautovi

V šedesátých letech minulého století si snad každý pamatoval jména tehdejších kosmonautů, ať byli vysláni do vesmíru Sovětským svazem nebo Spojenými státy americkými. Kosmických letů však přibývalo a jejich původní tajemnost a heroičnost se ztrácela. Spolu s tím se zájem o lidi směřující do vesmíru zmenšoval.

Ukrajina po roce 2014 – policejní reforma a občanská společnost

Včera jsem měl možnost zúčastnit se velmi zajímavé besedy okolo kulatého stolu věnované policejní reformě, občanské společnosti, korupci a hybridním hrozbám v Ukrajině. V budově Rádia Svobodná Evropa, vzhledem i důsledností kontrol při vstupu připomínající spíš pevnost než rozhlasovou stanici, ji v rámci společného projektu s Ministerstvem vnitra České republiky „Civil society as an important partner of the police and citizens“ uspořádal The Prague Security Studies Institute.

Ukrajinská železnice v domácím i zahraničním provozu

Železniční síť začala na ukrajinském území vznikat v roce 1843, první trasy fungovaly na Krymu. Většina dodnes fungujících tratí byla zbudována ještě v 19. století a jejich délka dnes dosahuje úctyhodných 22 000 kilometrů. Hustota ukrajinské železniční sítě je větší než např. ve Francii, elektrifikována je však zatím jen necelá polovina tratí.
Štítky:

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer